Verbális Numerák
Médiakritika és médiapótlás, civil újságírás

Nolblog Saját blogom Segítség

Feltöltök

blogolok videót képet hangot



Ritka kivételtől eltekintve a szabad világ médiája közvetlenül és közvetve is hozzájárul a Közel-keleti lakosság pusztításához.

Ennél is tragikusabb, hogy a sajtó a konfliktust bőszen importálja Európába is. Nem nehéz megjósolni: itt is emberek fognak meghalni, és a sajtó felbőszült felelőskeresése során a főbűnös, önmaga hiányozni fog a vádlottak padjáról. Hogyan jutottunk ide, és mi lesz ebből?

Az első kérdésre egyetlen szó a válasz: posztmodern. Ezúttal a posztmodern újságírás. Az az újságírás, amely sutba vágja a sajtó értelmét, és felhagyott a tárgyilagos tájékoztatással. A tények szerepét ugyanis az érzelemgerjesztő üzenetek vették át. Egy jó meszidzs felér száz ténnyel. És ha megvan a meszidzs, akkor azt addig kell kopipésztelni, amíg ténnyé szilárdul. Így lesz néhányak véleményéből tény, miközben az események el sem jutnak a hírfogyasztókhoz.

A BBC úgy döntött, hogy nem adja le a 13 brit segélyszervezetet tömörítő DEC hirdetését, amelyben a gázai nélkülözők számára gyűjtenek pénzt.

Az egykor legendás hírgyár két dologgal indokolta döntését. A segélyek célbajuttatása nem garantált, illetve szerintük a hirdetés megjelenítése a társaság pártatlan pozícióját veszélyeztetné.

Az első kifogás azért felháborító, mert bár a segélyek körül hatalmas a káosz, a BBC ezek egyikéről sem számolt be.

Ha eddig kétségeink voltak afelől, hogy a BBC infantilis és egyoldalú hírszerkesztése milyen okokra vezethető vissza, mától ne legyenek.

A BBC láthatóan kiválóan értesül az eseményekről, pontosan tudja, hogy a segélyszállítmányokat a Hamasz kénye-kedve szerint dézsmálja. Egy 16 kamionból álló segélykonvoly a tenyérnyi Gázában nyom nélkül szívódik fel, a sofőrök gyalog menekülnek Egyiptomba.

Miközben újabb segélyek iránti felhívások jelennek meg, a Gázában saját infrastruktúrával rendelkező segélyszervezetek mindegyike elmondta, hogy raktáraik telve vannak, az utánpótlás folyamatos.

Amire szükség volna, az az, hogy Izrael engedje be az építőanyagokat is, hogy helyreállíthassák a víz-, csatorna-, áramellátást. Ez viszont kényes téma, hiszen ezek kiváló rakéta-alapanyagok. Az elmúlt években többmillió dollárnyi segély érkezett Gázába, hogy a tragikus szennyvízkérdést megoldják. A csövek megérkeztek, azonban beépítésre nem kerültek, bár a raktárakból eltűntek.

Mondom, ezek egyikéről sem tájékoztat a BBC, azonban a segélyfelhívást nem teszi közzé.

A másik indok a pártatlanság veszélyeztetése. Ez egyszerűen nevetséges. A BBC ebben az ügyben már nagyon rég elveszítette a pártatlan pozícióját mindazok szemében, akik több helyről tájékozódnak. Az izraeli hadművelet kezdete óta pedig a teljes BBC átkapcsolt Pravda-üzemmódra.

Meggyőződésem, hogy az összes gázai sebesült megjárta már a nappalimat. Akivel nem a TV-ben találkoztam (szia Rayyan, gyógyul már a kezed? Látom, tegnap óta lecseréték a kötést.), az az interneten köszönt rám.

Még az „utca emberét“ is név szerint ismerem. A gázai vélemények című rovat ugyanis arra szolgál, hogy Jancsi-Pista nézőpontja alapján képet kaphassunk arról, mit gondolnak a csatározások vesztesei. Nos, a három megszólítottból egyedül Ahmed újszerű figura (se vezetéknév, se fotó), aki frankón elmondja, hogy nem nyilatkozna, mert jót nem tud mondani, rosszat meg nem akarna: a Hamaszról unokaöccse is rosszat mondott, erre lábon lőtték. Pedig ő nem is a BBC-nek nyilatkozott.

A másik két Jancsi-Pista viszont régi ismerősöm, egyikükről még stúdióban készült portréval is rendelkezik a BBC. Mindkettő azzal kezdi, hogy ő „független“. Majd azt is közlik, hogy bár ők nem szavaztak a Hamaszra, támogatják a terrorszervezetet. Ők azonban negyedévente eljátszák a Jancsi-Pista szerepét a BBC-n, ráadásul mindkettőt lebuktatja a Google: évek óta iszlamisták.

Hogy az micsoda? Hát ők olyanok, akik hardcore kalifátust szeretnének „varázsolni“ Gázából. Olyat, ahol az iszlám törvények képezik az egyetlen törvényt. Kézlevágások, megkövezések, hétéves kislányok férjhezadása, miazmás. Amint létrejön a kalifátus, lehetővé válik az arab országok vezetőinek felkoncolása, és a kalifátus terjeszkedése.

Nem, ilyesmikről nem beszél a BBC, így aztán az egyszeri hallgató azt sem érti, hogy az „arab testvérek“ miért nem segítenek szegény Hamasznak. De ez nem is fontos a BBC szerint, épp elég, ha bemutatják, hogy szegény Hamasz magára maradt (Iránnal együtt).

A magukra maradt, menekültekkel súlyosbított gázaiak ugyanis méltán számíthatnak minden „baloldali gondolkodó“ támogatására. Ez már ismerős?

A Népszabadság Bayer Zsoltja a demokráciát okolja a háborúért, TGM pedig kisajátítja magának az értelmiségi címkét, gond nélkül kirekesztve mindazokat, akik nem csak a Le Monde-ból, a Guardianből, az Independentből, a BBC-ből és a Munkáspárt lapjából, a Szabadságból tájékozódnak.

A BBC számára az egész konfliktus a gázai civilek haláláról és szenvedéséről szól. Ez kétségkívül része a történetnek, de mitől vált központi szereplővé? Ráadásul a mindent elborító felszínes bulvár mögé nézve számos kérdés bukkan fel: miért nem gyerekkatona az a 13-18 éves, aki fegyverrel kezében válik az öldöklés áldozatává? Ő miért gyerek? Ki adott fegyvert a kezébe? És a többbiek miért nem vették ki a kezéből?

És ki mondhatná meg, ki a civil? Az a nő, akit nővérei gyászolnak jajgatva, miután egyetlen golyótól felrobbant? Pech, pont a robbanóövét érte találat. A gyász talán annak szól, hogy halála így értelmetlenné vált? Legalább néhány zsidót is megölt volna.

Hová lettek a Hamaszos áldozatok és sebesültek? Én ugyanis egyet sem láttam a BBC-n. Izrael fantomokkal háborúzott 22 napig?

Nem folytatom, a BBC összes „híre“, és „tudósítása“ infantilis propaganda. Eközben persze a legalapvetőbb etikai normákat is felrúgta a csatorna.

A BBC egyetlen egyszer sem jelezte riportjaiban, hogy  munkáját gátolja a Hamasz. E szervezet dönti el, hol és mit lehet felvenni, kivel lehet interjút készíteni. Persze az ügyes újságíró képes kibújni a cenzúra alól, főleg, ha külföldi. A BBC azonban két gázai palesztin tudósítójára bízta a háborút, ami önmagában nevetséges. Mivel mindketten tudják, hogy családjuk élete a tét, riportjaikban kerültek minden, a Hamaszra nézve negatív hírt és véleményt.

A BBC nem tett eleget kötelességének, hogy nézői számára jelezze, a kapott tudósítások cenzúrázottak, pedig ennél alapvetőbb etikai norma talán nem is létezik a sajtóban. A BBC három hétig minden egyes anyagában megjegyezte, hogy Izrael nem engedi be tudósítóit Gázába. Ugyanakkor elfelejtkeztek arról, hogy Gáza Egyiptommal is határos. A BBC szerkesztői azt sem feszegették, hogy a kirendelt tudósító miért nem volt Gázában a háború kitörésekor.

 

 A BBC ma reggeli műsorában Mark Thompson, a Trust elnöke (jobbra) magyarázza el, miért nem reklámozzák a segélyfelhívást, miközben épp ez alatt ücsörög . . .

Forrás: BBC

 

(Azért, mert épp szamaragolt. Jól olvassák: hosszadalmas naplót írt arról, hogy a bibliai idők utazását manapság milyen nehéz megtenni. Az, hogy eközben lejár az amúgy is csak papíron létező tűzszünet, eltörpül amellett, hogy a szamártúra során lépten-nyomon lehet Izraelt kritizálni.)

A BBC arról sem számolt be, hogy a gázai sajtószékház első emeletére beköltözött a Hamasz, így ki sem léphettek onnan „kísérők“ nélkül. Az sem vált fontossá, hogy a sajtószékházból is rakétákkal lőtték Izraelt.

Eközben BBC tudósítók Cipruson hajóba szálltak, hogy a segélyszervezetként PR-olt, de saját bevallásuk szerint sem segélycélú Free Gaza bárkán „megtörjék“ az Izraeli blokádot. A szervezet valódi céljának bemutatására sajnos nem maradt hely a tudósításokban.

Nem folytatom, a BBC pártatlanság látszatát is feladta, etikai elvek sorozatát sérti meg naponta Közel-keleti tudósításaival.

Ezek után a pártatlanság esetleges veszélybe kerülésére hivatkozni egy segélyfelhívás elutasításakor gyalázatos cinizmus.

Ráadásul arra is rávilágít, hogy a BBC nem valamiféle humanizmusból adta fel hírgyári pozícióját és vált ócska propaganda-gépezetté. Bár szakmailag ez ugyanúgy vállalhatatlan, de talán emberileg érthető lenne (főleg, ha feltételezzük, hogy 13 éves kiskamaszok szerkesztik a BBC-t).

 

Humanizmus?

Másról van itt szó, és ennek semmi köze a humanizmushoz. Azt a „baloldali értelmiségre“ hagyja a Beeb, és örömmel jelentem, hogy ilyenből van végre sajátunk is, a kirekesztő Gazsi.

Ha jószándékúan nézem, akkor valami teljesen félreértelmezett küldetéstudatról van szó a BBC, és társai esetében. Arról, hogy szerintük a nyugai világ nem válaszolhat fegyverrel a XXI. században, hiszen kultúrlények a zöld posztós csatatéren vívnak. Tegyük gyorsan hozzá: egymással. De mi a helyzet akkor, ha saját lakosságát sakkbábunak, ellenségének lakosságát pedig céltáblának tekintő söpredékekről van szó? Ez nem könnyű kérdés, ezért a BBC végtelen felszínességében fel sem teszi.

Ha rosszat is feltételezek a BBC-ről (és a csatorna mindent elkövet azért, hogy legyen okunk minden rosszat feltételezni), akkor a fennáló kapitalista, demokrata nyugati világ elleni lázadásokat karolja fel a csatorna, legyen szó bárkiről és bármiről.

Az iszlamista terrort ugyanis nehéz másként nézni, mint életmódunk, értékrendünk és filozófiánk elleni lázadást. Így aztán a lázadók „kisebb hibái“ (mecsetekből, ENSZ iskolákból háborúzni, civileket halomra gyilkolni és gyilkoltatni, mentőautókat katonai célokra használni, stb.) jelentéktelenné válnak a „szent ügy“ érdekében.

Nem úgy a lázadók ellen fellépők vélt, vagy valós „kisebb hibái“. Tegyük hozzá: ha épp a gyűlölt Izrael, vagy a szintén gyűlölt Amerika az, akikkel szemben vádaskodni lehet, annál jobb.

Talán kezd érthetővé válni, hogyan kerül egy platformra TGM Morvai Krisztinával. Merthogy ez nem véletlen együttállás, jobb, ha megszokjuk (egyedül abban bízhatunk, hogy Gazsi rájön előbb-utóbb, hogy marha rossz helyen foglalt helyet, de harcos és ostoba követőket fog maga mögött hagyni, akiktől nem fogja győzni az elhatárolódást). A kurucinfó legjobb Izrael-ellenes anyagai a TGM elvbarátai által megkaparintott Independentből származnak. Ja, hogy erről nem ír a Népszabadság?

 

 

 

Az egyik cikk a BBC honlapján, ahol elmagyarázzák, miért nem reklámozzák a DEC kampányát. A jobboldali szövegbox ehhez képest a DEC reklámja . . .
Forrás: BBC

 

Így lesz hát a fennen hirdetett (ál)humanizmusból gyilkosság, a média küldetéstudatából morális métely és etikai káosz.

Sőt, öldöklés is. Ha ugyanis Izrael úgy ítélné, hogy tettei határozzák meg a róla kialakított véleményt, akkor ezt nyilván figyelembe is venné döntései meghozatalakor. Más a helyzet, ha az első lövés előtt tudni lehet, hogy médiatárgyaláson háborús bűnöst faragnak belőle, tekintet nélkül a tényekre.

Öldöklés lesz abból is, hogy média nem valós súlyának megfelelően mutatja be az eseményeket. Az iszlamistákat két dolog fűti: a nyereség és a veszteség. Előbbi az erő bizonyítéka, utóbbi pedig haragot és gyűlöletet szít. Minden mindegy, csak folyjon a vér.

Ha van értelme a küldetéstudatnak a sajtó esetében, akkor az pont a gyűlölet csökkentése, de semmiképp sem annak szítása lenne.

Ha a posztmodern szerint nem létezik objektív valóság, így pártatlan újságírás sem (baromság), az azért ne azt jelentse már, hogy minél pártosabb egy orgánum, annál jobb. Azt viszont jelenthetné, hogy saját gyerekeink felé vagyunk elfogultak, ha már.

A túlfűtött gyűlölet emberek életébe fog kerülni, és míg arról lehet vitázni, hogy a mostani háború áldozatai elkerülhetetlenek voltak-e, a BBC áldozatai nyilvánvalóan elkerülhetők lennének.

A valóság eltorzítása sosem vezet jóra. És akik azt gondolják, hogy Izrael megbélyegzésével, a terror melletti feltétlen kiállással előbbinek ártanak, hatalmasat tévednek. Izrael már rég nem létezne, ha az a BBC-n, avagy a „progresszív baloldali értelmiségen“ múlt volna. Valahogy a mostani ellenszenvet is túl fogja élni.

Európa viszont nincs ilyen jó helyzetben. Elpuhult, eltunyult, a világ morális leckéit meg nem tanuló, valamint infantils, egymondatos igazszágok kontinensévé vált.

A legtöbb halott: csecsemő, jobb- és baloldali gondolkodó, hívő és ateista ennek lesz áldozata, és őket itt kell majd eltemessük, Európában.

Azok, akik napi 24 órában torzítják, és egyoldalúan szűrik a híreket, többet tehetnének e tragédia megelőzéséért, mint bárki más. Az események ismeretében ugyanis TGM és társai lapos fejtegetései már egy érettségi birtokában nevetségessé válnának.

Helyes volt-e a BBC döntése segélyszervezetek ügyében?


A helyzet teljes fonákságát jól mutatja, hogy igen. A BBC indokai nevetségesek és álságosak, azonban a morális rohadás nem kíméli a segélyezőket sem. A DEC kizárólag a legnagyobb humanitárius katasztrófák esetén lép fel, az „átlagos tragédiákat“ a tagszervezetekre hagyja. Legutóbb a cunami és Darfúr kapcsán volt DEC kampány. Sem a többtízezer halottat okozó zimbabwei kolerajárvány, sem a Kongó-Ruanda-Uganda határvidéken kiújult harcok (becslések napi 500 és 1500 halott között) nem érték el az ingerküszöböt. Egyik helyen sincs annyi segélyszervezet és készlet, mint Gázában.

Arról nem is beszélve, hogy csak tavaly több embert ölt meg a Hamasz, mint amennyi a mostani a áldozatok száma. Ebből arra következtethetünk, hogy e segélyszervezetek nemcsak az áldozatok szerint tesz különbséget a nélkülözők között, hanem aszerint is, hogy kinek az áldozatai ők.

Ennél is kellemetlenebb, hogy a 13 alapító tag közül egyre többen keverednek bele a politikába, ami összeegyeztethetetlen a humanitárius segélyezéssel. Az Oxfam, a Christian Aid napi szinten intéz kirohanásokat Izraellel szemben, az Islamic Relief pedig ki van tiltva Izraelből, minekutána kiderült, hogy esetében a gyűjtött segélyek nem úgy kerültek a Hamaszhoz, hogy az erővel elvette (ez ugye normális), hanem azt kékszegélyű kistányéron nyújtották át.

Az persze nem fér bele a BBC világképébe, hogy egy segélyszervezet politikai alapon válogatna az áldozatok között, sem az, hogy terroristákat segélyeznének. Így aztán e kényelmetlen szituációról hallgat e pártatlanságára oly kényes adó.

Végiggondolták-e e küldetéstudatos humanisták, mi a következménye annak, ha a humanitárius segélyezés belecsúszik a politikai térfoglalás küzdelmeibe? Lesznek majd rossz helyen lévő áldozatok, akik magukra vessenek?

A meg nem tanult morális leckék sora sajnos jóval hosszabb annál, mint ami először látszik.

Eközben a BBC saját magából csinál épp morális hőst: ragaszkodik döntéséhez, erről eddig tíz cikket közölt. Ezekben rendre felhívja a világ figyelmét arra, hogy sem politikusok, sem pedig a szerveződött demonstráció nem csorbíthatja függetlenségét. Eközben százszor akkora reklámot csinált a DEC-nek, mintha leközölte volna a hirdetést, ráadásul a döntését indokló cikkekben közli a DEC elérhetőségeit is (!).

A legsúlyosabb pedig az lesz, amikor a pártosságát közszemlére tevőkkel szemben ezt az incidenst fogja a Beeb ellenérvként felhozni. (Vagy, ami még ennél is ijesztőbb: már elindult a propaganda, miszerint maga Izrael áll a segélyfehívás mellőzése mögött.)


A tiszteletet ugyanis tisztességes tájékoztatással lehet kivívni, azt nem adják ilyen olcsón. Ha BBC tisztességesen tudósított volna az elmúlt hetekben (és években) a Közel-keletről, akkor föl sem merülne most a pártatlanság kérdése.

A BBC ráadásul nem érti (vagy úgy csinál, mint aki nem érti), hogy a terrorbarátságát és Izrael-ellenességét viszolyogva szemlélők korántsem érzéketlenek az emberi tragédiák iránt, így a nélkülözők számára gyűjtő felhívás leközlése nem váltana ki ellenérzést belőlük. Épp a BBC az, ahol nem értik, hogy folyamatos támadások alatt élni akkor is szörnyű, ha alig van áldozat.

Azok után, hogy éveken át „magára húzta“ a BBC a legaljasabb társaságok propagandáját, vajon mit ártana „jó hírének“, ha – a BBC szándékai ellenére – kitudódna a széles nyilvánosság számára, hogy a DEC néhány tagja füle mögött több a vaj, mint az egészséges lenne?

Végül egy gyors körkép arról, mi csapódik le mindebből a magyar médiában. Szórványos, slendrián és hibákkal tűzdelt beszámolók. A MÚOSZ honlapja  szerint a brit kormány tiltakozott a BBC döntése ellen, ami komplett hülyeség. A HírTV beszámolójából  pedig egyetlen szó sem igaz.

Sajtónk a megszokott módon kapcsolódott be a világ eseményeibe. Kész szerencse, hogy Gazsi olvas Le Monde-ot.


ukridge

0
1 Jelentkezz be a szavazáshoz!

Hozzászólások

Eddig 27 komment érkezett ()

1. bagoly33
2009. 01. 27. 0:44

"És ki mondhatná meg, ki a civil? Az a nő, akit nővérei gyászolnak jajgatva, miután egyetlen golyótól felrobbant? Pech, pont a robbanóövét érte találat. A gyász talán annak szól, hogy halála így értelmetlenné vált? Legalább néhány zsidót is megölt volna."
A gyász talán annak szól, hogy tanuljatok belőle, barmok..

"A valóság eltorzítása sosem vezet jóra. És akik azt gondolják, hogy Izrael megbélyegzésével, a terror melletti feltétlen kiállással előbbinek ártanak, hatalmasat tévednek. Izrael már rég nem létezne, ha az a BBC-n, avagy a „progresszív baloldali értelmiségen“ múlt volna. Valahogy a mostani ellenszenvet is túl fogja élni."
csak tudnád, mit jelent a progressziv baloldal, ha egyáltalán van olyan..
egyszerűen undoritó vagy..

Európa viszont nincs ilyen jó helyzetben. Elpuhult, eltunyult, a világ morális leckéit meg nem tanuló, valamint infantils, egymondatos igazszágok kontinensévé vált.

2. bagoly33
2009. 01. 27. 0:49

miért kefrestek folyton igazolást a gyilkosságra, miért próbáljátok meg folyton alátámasztani azt, ami egyébként természetellenes.. Emberek, sőt gyerekek halnak meg, ti meg itt játszadoztok a szavakkal..

3. Egri Manó
2009. 01. 27. 0:55

Húú, ez nagyon színvonalas írás. A lényegét eddig is tudtam, sejtettem bár én nem olvasok angolul. A német sajtó viszont ezek szerint a BBC-nél jóval korrektebb.

Talán arról van szó, hogy Angliában már most hatalmas és egyre növekvő számban jelen van az iszlám vallású tömeg (pakisztániak, arabok, stb.) és talán ez befolyásolja a BBc-t?

4. ukridge
2009. 01. 27. 9:16

Egri Manó, köszönöm. A német sajtó fényévekre van a többi Európaitól.

Biztos, hogy közrejátszik a muszlim bevándorlás, de szerintem ez több áttételen keresztül hat, nem direktben. Németország számomra úgy tűnik, hogy más ügyekben is sokkal előremutatóbb, mint akár Franciaország, vagy Anglia. Izgalmas időket élünk.

5. stephenelekes
2009. 01. 27. 10:02

".....Talán arról van szó, hogy Angliában már most hatalmas és egyre növekvő számban jelen van az iszlám vallású tömeg (pakisztániak, arabok, stb.) és talán ez befolyásolja a BBc-t?......."

Ha így lenne, akkor leadták volna, elvégre humanitárius gyűjtésről van szó. Pont fordítva történt: attól féltek, hogy "Izrael-ellenes" (antiszemita?) megbélyegzést kapnak. Különben azzal a véleménnyel értek egyet, hogy NEM a BBC hibája, ami történt, hanem a karitatív szervezetek összefogó DEC-é. Hiszen 13 szervezet közös "reklámjáról" van szó, és bizony a 13 szervezet között van kimondotta "Izrael-ellenes" is.

6. kalimpa
2009. 01. 27. 11:07

szégyen gyalázat, ami ezen a bolygón történik.
Nem is értem, hogy eshet meg ez?
Ennyire hülyék vagyunk, mi emberek. Hát ez az.
Grat.

7. ukridge
2009. 01. 27. 12:05

Kalimpa, köszi! Talán mégsincs kódolva a hülyeség, talán változik némileg a helyzet.

Közben meg befutott a menetrendszerinti MTI-gyors:
http://nol.hu/kulfold/nem_adtak_le_a_palesztin_segelykerest_a_brit_tevek

Gyors és informatív :)

8. ukridge
2009. 01. 27. 12:09

9. among
2009. 01. 27. 12:51

Szerinted ebben a konkrét helyzetben mit kellett volna tennie a BBC-nek? Most nem arra célzok, hogy legyen jobb a BBC, hanem most mit csinálhatott volna? Vagy eleve veszett az egész? Egyébként én is egyre többször veszem észre, hogy a németeknek ez ma már jobban megy, bár ott is akadnak problémák, de hát az ő problémáikat szeretném...
OFF
Nagyon rossz ez a design. már akartam mondani egy ideje. Olvashatóság miatt jobb lenne az a jobbra rendezés... meg nagyon fehér az egész és kicsik a betűk...

10. Dodona
2009. 01. 27. 14:33

Tételesen a BBC-ről.
http://pajamasmedia.com/blog/how-many-gazans-really-died-in-the-war/
Kár hogy nem lehet képeket föltenni , az AP, a Reuter a BBC rengeteg fotobótos képet közöl.
Kár hogy már második hete, itt jobbra tőlem masirozik Adolf, a röhejes bajuszával.
Értem hogy reklám, de meddig, kedves NOL szerkesztők ? Ja, itt olvastam hogy ma van a holokauszt napja. Hát sokoldaluak vagyunk, nem mondom !

11. ukridge
2009. 01. 27. 17:16

Among OFF: télleg nagyon rossz. Azon töprengek mitől lehetne jó. De meg fogom oldani rögvest.

ON: Szerény véleményem szerint ezzel a két indokkal nem kellett volna elutasítania a felhívást. Az is jobb lett volna, ha befogadják, és az is, ha reális indokkal utasítják el. Önmaga híreinek ellentmondó indok szerintem vér ciki. Az egész DEC-ügynek némi műbalhé szaga is van, a lényeg nem is ez szerintem, hanem a minden kritikán aluli "hírgyártás".

Dodona, tényleg kár, de ha kommentbe berakod a képek linkjeit, akkor kattingatni lehet, illetve ha olyanok, berakom a cikk aljára.

12. ukridge
2009. 01. 27. 17:24

Among, és akit érdekel: most kaptam egy linket a Times cikkére:
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/guest_contributors/article5586716.ece
ők így látják, nagyjából azonos a nézőpontunk. Nekik megvan az a luxusuk, hogy jóval tömörebben fogalmazhatnak, hiszen a helyiek ismerik már a BBC-t is, meg a "humanitárius segélyszervezeteket" is, mint a rossz pénzt.

13. Brasidas
2009. 01. 27. 17:41

Ukridge, örülök, hogy idetaláltam! Végre értelmes emberek között!

14. ejmiakő
2009. 01. 27. 18:37

Kritikát írtam ide, nem vulgárisan, de kitörölted. Ennyi öröm neked is jár.

15. stephenelekes
2009. 01. 27. 18:47

12. ukridge
2009. 01. 27. 17:24
"....most kaptam egy linket a Times cikkére:
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/guest_contributors/article5586716.ece....."
Érdekes, délelőtt már jeleztem:
5. stephenelekes
2009. 01. 27. 10:02
Sőt, egy másik blogban ("bedrótozottak") épp Neked adtam meg ezt a linket 8 órával ezelőtt. Ezt hívják más tollával......
No, mindegy.

16. ukridge
2009. 01. 27. 20:49

Nem, ejmiakő, hanem az van, hogy neked nem jár az ide-oda piszkítás joga.

stephenelekes, a 12-ben írt linket e-mailen kaptam egy kedves ismerősömtől, nem tudtam, hogy te is ugyanezt linkelted. Hátrább az agyarakkal és lassabban a minősítésekkel, ha kérhetem.

17. ukridge
2009. 01. 27. 20:51

Brasidas, légy üdvözölve!

18. ejmiakő
2009. 01. 27. 23:29

Amit én csinálok, az csak kisrakás. De ez itt nagyon nagy.
Töröld ki gyorsan, de már úgyis elolvastad, s neked szól.

19. Gordon
2009. 01. 28. 7:28

Ukridge, alapos munka! Természetesen igazad van a mondandódban és örülök, hogy napvilágot látott ez a post.
A BBC lépését illetően bennem a hír hallatán először az a vélemény alakult ki, hogy most kompenzálni akarnak korábbi egyoldalúságukért.
Itt Svédországban olyan -igaz, alig hallható- felhangja volt a dolognak, hogy a BBC a segélyekre szóló felhívást tartalmazó anyagot propagandisztikus jellegűnek minősítette az abban elhangzott utalások és képanyag miatt, ezért nem adta le, függetlenségét megőrzendő.
Ezt a képet Te most módosítod és én azt látom, hogy igazad van.

Az izraeli-palesztin konfliktus a médiákban is folyik, amire az Izrael elleni oldal számít is.
Érintettem ezt egy pár nappal ezelőtti, gyorsan elsűlyedt postban ( http://gordon.nolblog.hu/archives/2009/01/26/Kozel-keleti_forgatokonyv/ ), de az csak érintőlegesen foglalkozik azzal az aspektussal, amit Te most helyesen és alaposan kifejtettél. Kösz!

20. izomagyu
2009. 01. 28. 10:12

annyira alapos és annyira igaz, hogy hozzátenni nem tudok, csak fejet hajtani

21. surcouf
2009. 01. 28. 11:13

összefoglalnád a lényeget ? A Média mindig is befolyásolt volt , emlékezzél bush háborújára ilyen meg olyan terroristák és tömegpusztító fegyverek .... úgy hazudtak mint a vízfolyás ... és milyen meglepõ épp a világhatalmi érdekeik mentén ... most is ezt csinálják ... és nem a palesztina a világhatalom aki f16 osokkal meg apache okkal repked gáza felett ....összefoglalnád a lényeget ? A Média mindig is befolyásolt volt , emlékezzél bush háborújára ilyen meg olyan terroristák és tömegpusztító fegyverek .... úgy hazudtak mint a vízfolyás ... és milyen meglepõ épp a világhatalmi érdekeik mentén ... most is ezt csinálják ... és nem a palesztina a világhatalom .... csakhát már kurvára elege van a világnak abból hogy a média manipiulálja ... a hatalmi érdekek mentén ...elsõsorban

izrael stratégiai célja gázában -elõbb libanonban- a civilek megbüntetése volt ... a hamasz miatt kell szétverni a vizvezeték hálózatot ? vagy az energiallátást ... kormányzati épületeket ? foszforos bombát is hamasz miatt kell dobálni ? egy várost csak kollektíve lehet büntetni ...pont azért gyötrik a civileket hogy lemondjanak a hamasz politikai támogatásáról... és békésen tûrjék a zsidó szemétkedést .... vagy húzzanak a picsába gázából is ... és eszükbe ne jusson ellenállni pl ...

ajjas hatalmi arrogancia ez ennyi .. a talmudista rabbik meg majd aláagyalják hogy hát lehet ölni õket mértisne ... õk lennének az európai civilizáció sava borsa

ergó... gáza van kiszolgáltatva a zsidó agressziónak .ki is volt eddig is .gazdasági értelemben .... és ellenáll ahogy tud ...mint ahogy a világ épeszû fele bush nak annak idején

22. stephenelekes
2009. 01. 28. 12:20

A Szabadvilág nevében: a cikkedben használt hang és kitételek fényében:
“……Hátrább az agyarakkal és lassabban a minősítésekkel, ha kérhetem…..” (#16)
ja, és a lényeg buksikám:
http://news.yahoo.com/s/csm/20090128/wl_csm/obbc

23. ukridge
2009. 01. 28. 13:02

Gordon, remek a cikked, miért nem folytatod a blogod?

Izom, kösz!

stepenelekes, ne várd, hogy én is kitaláljak neveket számodra, minősítgesselek, vagy akár, hogy foglalkozzak veled. Ezt javasolnám neked is, nyilván hiába.

24. lehar
2009. 01. 28. 13:10

Ukridge! Örülök, hogy ide kattintottam. Átfogó, reális írás. Számomra ez régen tudott dolog, de így megfogalmazni magyarul nem lennék képes. Köszönöm.

25. M
2009. 01. 29. 10:30

Egy régi Monty Python jelentben hangzik el ez egy BBC-nél dolgozó ember szájából.:
"I'd like to be in program planning, but unfortunately, I've got a degree."
Lehet, hogy ez igaz minden másra is a BBC-nél.

26. vakablak
2009. 01. 29. 11:32

ukridge: jó írás, érdekes volt, tetszett. Két apróság csupán:

"[...] kitudódna a széles nyilvánosság számára, hogy a DEC néhány tagja füle mögött több a vaj, mint az egészséges lenne?"
Semennyi vaj sem egészséges a fül mögött, de még a fej tetején sem. Helyesen: "vaj van a fején" vagy "valami van füle mögött", keverve nem jó.

Egy kommentárodban pedig: "hátrább az agyarakkal és lassabban a minősítésekkel, ha kérhetem.": az agarakkal hátrébb, nem az agyarakkal - legalábbis így mondják.

27. hettie
2009. 01. 30. 11:22

Ugy tunik, sot szinte biztosan azert csinalt a BBC ilyen hatalmas sajtot az ugy kore, mert a Hirosztalyon dolgozok nem ertettek egyet a menedzsment dontesevel. Erdekes nem, hogy Bowen es tarsai ilyen nyilvanvaloan szembemennek a fonokeikkel.

Írja meg véleményét, kérdéseit!

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelező, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneve, itt bejelentkezhet.

Hozzászólás:
 
Az IP-címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.